بهترین هدست های گیمینگ در سال 2022

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

همه چیز درباره کنسول و بازی های روز جهان در این بلاگ نوشته می شود.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
gamer
16:12
سه شنبه 12 بهمن 1400

بهترین هدست های گیمینگ کدامند؟ + راهنمای خرید هدست گیمینگ: همانطور که میدانید هدست گیمینگ یکی از اصلی ترین و ضروری ترین تجهیزات یک گیمر حرفه ای میباشد. و در چند سال اخیر و با افزایش تعداد گیمر های داخل کشور درخواست مشتریان برای خرید هدست گیمینگ بسیار روبه افزایش بوده است، و به این دلیل برند های بسیار متنوعی اقدام به تولید هدفون های گیمینگ کرده اند، که متاسفانه برخی از این برند ها برای دریافت سود بیشتر محصولاتی بی کیفیت و فیک تولید کرده و روانه بازار کرده اند. از این جهت انتخاب یک هدست مخصوص بازی و یا یک هدست گیمینگ حرفه ای و با کیفیت کمی دشوار میباشد. اگر شماهم قصد خرید بهترین هدست گیمینگ موجود در بازار را دارید اصلا نگران نباشید تیم مشاور کالا قصد دارد در این مقاله 7 تا از بهترین هدست های گیمینگ موجود در بازار و تمام نکاتی که قبل از خرید هدفون گیمینگ باید بدانید را برای شما عزیزان به اشتراک بگزارد. پس در ادامه همراه ما باشید.

نکاتی که قبل از خرید هدست گیمینگ باید بدانید

خرید هدست مناسب بازی

در این بخش به نکاتی خواهیم پرداخت که پیش از خرید یک هدست باید به آن‌ها توجه داشته باشید و بنا بر نیاز خود به دنبال برخی ویژگی‌های خاص در یک هدست گیمینگ بگردید. در ادامه با راهنمای خرید هدفون گیمینگ همراه ما باشید. در گام اول باید متوجه تفاوت هدست و هدفون‌ های گیمینگ باشید. به بیان بسیار ساده تفاوت هدفون و هدست در این است که هدست به میکروفون مجهز شده و از طریق آن می‌توان با دیگر افراد ارتباط برقرار کرد در حالی که هدفون تنها برای شنیدن محتوای مختلف است و در آن خبری از میکروفون برای مکالمه نیست.

 
هدست سیمی یا بی‌ سیم

به طور کلی دو نوع هدست و هدفون گیمینگ در بازار موجود است. دسته‌ی اول به واسطه‌ی سیم به سیستم شما متصل می‌شود که این نوع اتصال مزایا و معایت خاص خودش را دارد. از طرف مثبت قضیه شما به شارژ هدفون‌ها و هدست‌های سیمی نیاز ندارید و قیمت این محصولات هم در مقایسه با مدل‌های بی‌سیم کمتر است. از جنبه‌ی منفی هم باید بگوییم که این سیم محدوده‌ی انتقالی شما حین بازی را به شدت کاهش می‌دهد و هنگام بازی گاهی اوقات شما را آزار خواهد داد. هدست‌های بی‌سیم از دو طریق دانگل USB و یا بلوتوث به سیستم شما متصل می‌شوند که این موضوع باعث می‌شود دیگر سیمی در کار نباشد و شما آزادانه بتوانید با وجود هدست به روی گوشتان به هر نقطه‌ی اتاق جابجا شوید. البته این نوع اتصال هم نقاط منفی دارد و از جمله آن‌ها می‌توان به تمام شدن سریع باتری این محصولات، مدت زمان شارژ طولانی مدت آن‌ها و همچنین قیمت گران‌تر اشاره کرد.

داشتن ویژگی صدای فراگیر (Surround Sound)

برای یک هدست گیمینگ بودن این ویژگی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که به شما کمک می‌کند تا صدای قدم‌های دشمن را در بازی‌های آنلاین مانند کال آف دیوتی بهتر تشخیص دهید و همچنین حس نزدیک‌تری به بازی داشته باشید. این فناوری باعث می‌شود که بیشتر در دنیای بازی غرق شوید و لذت بیشتری از بازی ببرید. پس حتما توجه داشته باشید که اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد هدست گیمینگ مورد نظر شما از قابلیت صدای فراگیر پشتیبانی کند.
به روی چه پلتفرمی بازی می‌کنید

این موضوع هم در خرید هدفون و هدست گیمینگ نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ زیرا برخی کنسول‌ها ممکن است ویژگی مخصوص به خود داشته باشند و شما مجبور باشید نوع خاصی از هدست را برای آن‌ها تهیه کنید. پیش از خرید ترجیحا مشخص کنید که قصد دارید با کامپیوتر بازی کنید یا گوشی یا کنسول‌های سونی و ماکروسافت.
به کیفیت میکروفون هدست توجه کنید

 کیفیت میکروفون یک هدست گیمینگ برای یک استریمر یا گیمری که بازی‌های آنلاین گروهی انجام می‌دهد بسیار مهم است و باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشید. برای داشتن کیفیت صدایی خوب هدست مورد نظر شما باید چند ویژگی کلیدی داشته باشد. مثلا بتواند صدای نویز محیط را حذف کند و صدایی رسا و با کیفیت را به طرف مقابل انتقال دهد و یا به عنوان مثال میکروفون آن به خوبی در جای خود قرار بگیرد و حین بازی جابجا نشود.
ارگونومی هدست یا هدفون گیمینگ

یک گیمر ممکن است مدت زمان طولانی را در طول روز مشغول بازی کردن باشد. اگر استریمر هستید وضع از این هم بدتر می‌شود و به نوعی دائما در حال بازی کردن با سیستم خود هستید. در اینجا ارگونومی هدست گیمینگ شما اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند؛ چرا که قرار است در استفاده‌ی طولانی مدت شما را همراهی کند و موجب ناراحتی و آزار گوش و یا سر شما هم نشود. موارد بسیار مهمی در امر ارگونومی یک هدست مطرح هستید که سعی می‌کنیم به همه‌ی آن‌ها اشاره کنیم. 1. اول این که هدست یا هدفون گیمینگ شما نباید وزن زیادی داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل خستگی استفاده طولانی مدت از هدست وزن زیاد آن است پس این نکته را در گوشه‌ی ذهن داشته باشید. 2. نکته‌ی دوم این که قست قوسی شکل هدست باید دارای بالشتک‌های محافظ برای کاهش فشار به روی سر شما باشد. این بالشتک باید جنس مطلوبی داشته باشد و در طولانی مدت دچار افت کیفیت نشود. 3. مورد سوم این که گیره‌ی هدست باید کارایی خوبی داشته باشد و این موضوع بسیار مهمی است. تصور کنید که در حال بازی کردن هستید و هدفون مدام از سرتان جدا می‌شود و یا از طرف دیگر فشار زیادی به سرتان وارد می‌کند. یک گیره‌ی خوب می‌تواند به طور کامل این مشکل را برطرف کرده و فشاری متعادل و کافی به سرتان وارد کند تا هم هدست در جای خود باقی بماند و هم فشار زیادی به سرتان وارد نشود. 4. بخشی از هدفون که قرار است گوش شما را بپوشاند و صدا را به بهترین شکل به شما منتقل کند، Ear Cups نام دارد و باید چند ویژگی اصلی داشته باشد. اول این که بتواند به طور کامل گوش شما را پوشش بدهد تا هیچ صدای اضافی از محیط به گوشتان نرسد و بتوانید بدون مزاحمت صدای اطراف به بازی کردن مشغول شوید. مورد دوم هم این که Ear Cups باید به گونه‌ای باشد که در استفاده‌ی طولانی مدت باعث تعریق گوش و یا خستگی آن نشود. جنس‌های مرسوم این قسمت مخمل، پارچه و چرم هستند که انتخاب مخمل به دلیل گردش بهتر هوا گزینه‌ی منطقی‌تری به حساب می‌آید.

کیفیت صدای هدست یا هدفون گیمینگ

قطعا یکی از مهم‌ترین موضوعات در یک هدفون یا هدست گیمینگ کیفیت صدای خروجی آن است. این کیفیت صدا به طور مستقیم به روی تجربه‌ی بازی شما تأثیر می‌گذارد و باید محصولی انتخاب کنید که بتواند بهترین صدای ممکن را به گوشتان برساند. برای داشتن صدایی باکیفیت مهم است که هدست گیمینگ مورد نظر شما از ANC یا حذف نویز فعال پشتیبانی کند. این قابلیت با تراشه‌ای در داخل هدست همراه می‌شود که کار آن از بین بردن صداهای مزاحم برای دریافت صدایی شفاف‌تر و بدون نویز است. به غیر از ANC به قطر درایور هدفون یا هدست مورد نظر توجه داشته باشد که این موضوع هم کیفیت و بلندی صدا را بسیار تحت الشعاع قرار می‌دهد.
     

نرخ تأخیر صدا در هدفون و هدست گیمینگ

زمانی که بازی می‌کنید صداهای مختلف باید در سریع‌ترین زمان ممکن به گوش شما برسند تا شما بتوانید به آن‌ها واکنش نشان دهید. مثلا تصور کنید که در حال بازی کردن وارزون هستید، اگر صدا با تأخیر به شما برسد دیگر نمی‌توانید هیچ واکنشی نشان دهید ولی یک هدست با نرخ تأخیر کم باعث می‌شود که در لحظه صداها را دریافت کرده و به آن‌ها واکنش بدهید.


معرفی بهترین هدست‌های گیمینگ

 


هدست Sennheiser GSP 370

خرید هدست برای بازی

هدست Sennheiser GSP 370 در واقع نسخه کوچک‌تر Sennheiser GSP 670 است. در حالی که خیلی از ویژگی‌های چشم‌گیر GSP 670 را ندارد، همچنان بیس عمیقی را ارائه می‌دهد که در هدست‌های گیمینگ در این قیمت بهترین است. شاید چشم‌گیرترین ویژگی GSP 370 باتری ۱۰۰ ساعتی آن باشد که تقریبا پنج برابر از تمامی هدست‌های دیگر در این لیست است. اینکه نیاز باشد هدست خود را تنها چند بار در ماه شارژ کنید قطعا یک ویژگی منحصربه‌فرد است که در خیلی از هدست‌های دیگر پیدا نمی‌شود. درباره نقص‌های هدست GSP 370 می‌توان به میکروفون بی‌کیفیت آن اشاره کرد. پس اگر قصد داری صدایی واضح و شفاف داشته باشید، حتما خریداری یک میکروفون جداگانه را در نظر بگیرید.

  • قطر درایو: ۵۰ میلی‌متر از جنس نئودیمیم
  • باتری: تا ۱۰۰ ساعت
  • پاسخ فرکانسی: ۲۰۰۰۰-۲۰ هرتز
  • امپدانس: ۲۸ اهم
  • میکروفون: دارد
  • دکمه‌های کنترل روی هدست: دارد
  • وزن: ۲۸۵ گرم


هدست گیمینگ Razer Nari Ultimate


خرید هدست بازی
در ابتدا قرار نبود محصولی از شرکت Razer در لیست قرار بگیرد. اما Nari Ultimate یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد: LoFelt L5 Haptic Drivers. این ویژگی باعث ایجاد لرزشی می‌شود که دامنه گسترده‌ای از فرکانس‌ها شامل آن هستند و این لرزش‌ها حس طبیعی و ساده‌ای را به هنگام تشکیل صداهای بلند القا می‌کنند. همچنین از بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند تغییر عملکرد کلیدها پشتیبانی می‌کند. اسکرول تنظیم صدا و دکمه غیرفعال کردن میکروفون روی هدست تعبیه شده است. پشتیبانی بی‌سیم این هدست یکی از نقاط ضعف آن است. زیرا که تنها توسط پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی پشتیبانی می‌شود و افرادی که ایکس باکس یا نینتندو سوییچ دارند باید از کابل برای اتصال این هدست به دسته استفاده کنند.

  • قطر درایو: ۵۰ میلی‌متر از جنس نئودیمیم
  • باتری: تا ۲۰ ساعت
  • پاسخ فرکانسی: ۲۰۰۰۰-۲۰ هرتز
  • امپدانس: ۳۲ اهم
  • میکروفون: دارد
  • وزن: ۴۳۱ گرم

هدفون گیمینگ TSCO TH 5154

قیمت هدست گیمینگ

هدفون های تسکو نیز به دلیل میانه روی در قیمت از ارزش خرید نسبتا بالایی برخوردارند. هدفون TSCO TH 5154 برای کاهش نویز محیط از سیستم Noise Isolation بهره برده که بازدهی مناسبی ارائه می دهد. این سیستم کاهش نویز با فیکس شدن بالشتک های هدفون بر روی گوش می تواند نویز محیط را به کمترین حد خود برساند. پنل نورپردازی این محصول از طریق رابط USB تامین انرژی می شود و جک ۳٫۵ میلی متری برای انتقال صدا کاربرد خواهد داشت. میکروفون خارجی نیز صدای کاربران را با کیفیت مناسب منتقل می کند و با قابلیت چرخش در ۳۶۰ درجه می تواند بسیاری از نیاز های کاربران را برای مکالمه، استریم و … برطرف کند. از ویژگی های مهم دیگر این هدست مناسب بازی می توان به پشتیبانی از Dolby Audio، کلید های فیزیکی برای خاموش و روشن کردن میکروفون و طراحی هد ارگونومیک نام برد.

  • نوع اتصال : با سیم
  • رابط : جک ۳٫۵ میلی‌ متری, پورت USB
  • طول کابل : ۲٫۱ متر
  • میکروفون : خارجی ۳۶۰ درجه
  • پاسخ فرکانسی : ۲۰ هرتز الی ۲۰ کیلو هرتز
  • پشتیبانی از Dolby Audio : دارد

 هدست گیمینگ Onikuma K20

خرید هدست برای بازی

 
خط تولید Onikuma عموما بر روی تولید بهترین هدست های ارزان قیمت تمرکز دارد و همواره سعی داشته با کمترین قیمت بالاترین کارایی را ارائه دهد. هدست مخصوص بازی Onikuma K20 با وجود قیمت مناسب خود از نورپردازی RGB به صورت L شکل بهره میبرد که ظاهر شیک و مدرنی به آن بخشیده است. درایو های قدرتمند این وسیله توانایی پخش صدای Surround یا ۷٫۱ کاناله را دارا می باشند و به خوبی صدای پخش شده را تفکیک می کنند. میکروفون این وسیله نیز به صورت ۱۲۰ درجه قابل چرخش است و صدای کاربر را با شفافیت لازم ارسال می کند. لازم به ذکر است که تامین انرژی نورپردازی در این محصول از طریق کابل USB و انتقال صدا ار طریق جک ۳٫۵ میلی متری انجام می شود.

  • نوع اتصال : با سیم
  • رابط : جک ۳٫۵ میلی ‌متری و رابط USB
  • طول کابل : ۱٫۲ متر
  • جنس پد های گوشی : Memory Foam
  • قطر درایور : ۵۰ میلی‌ متر
  • میکروفون : قابلیت تنظیم ۱۲۰ درجه
  • دامنه پاسخ فرکانسی : ۲۰ هرتز الی ۲۰ کیلو هرتز
  • نورپردازی RGB : دارد 

 

هدست گیم Steelseries Arctis 7
هدفون برای بازی

هنگام گوش سپردن با هدست Arctis 7، هیچگونه از آن مصنوعات صوتی که در طول تاریخ باعث خراب شدن نام هدست‌های بی‌سیم شده‌اند را احساس نخواهید کرد. صدای این هدست بسیار طبیعی و شفاف است. باتری آن می‌تواند تا بیش از ۲۰ ساعت دوام داشته باشد و پس از سال‌های استفاده دائم، کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. تمامی این ویژگی‌ها با توجه به قیمت این هدست فوق‌العاده‌اند.
ممکن است پس از استفاده طولانی، هدبند آن کمی شل شود و احساس راحتی‌ای که در ابتدا داشته است را از دست بدهد. هرچند که هدبند آن قابل تعویض است. اسکرول تنظیم صدا، کلید غیرفعال کردن میکروفون و تنظیم صدای گیم‌چت و بازی به همراه کلید خاموش و روشن هدست روی این هدست قرار گرفته‌اند. میکروفون آن ممکن است صدای بلندی را منتقل نکند، اما همچنان به خوبی قابل استفاده است.

  • قطر درایو: ۴۰ میلی‌متر از جنس نئودیمیم
  • باتری: تا ۲۴ ساعت
  • پاسخ فرکانسی: ۲۰۰۰۰-۲۰ هرتز
  • امپدانس: ۳۲ اهم
  • میکروفون: دارد
  • وزن: 375 گرم

نتیجه گیری

همان‌طور که گفته شد، گیمرها برای کاربری‌های گوناگون از استریم تا ارتباط با هم‌تیمی‌ها در بازی به میکروفن نیاز پیدا می‌کنند. هدست‌های گیمینگ با هدف ارائه‌ی بهترین کیفیت انتقال صدا طراحی می‌شوند، اما قطعاً تجربه‌ی ضبط و انتقال صدا در نمونه‌های متفاوت با بازه‌های قیمتی متنوع، یکسان نخواهد بود. از گزینه‌های مهمی که در میکروفن هدست گیمینگ باید در نظر داشت، می‌توان به قابلیت حذف نویز و شفافیت هرچه بیشتر و حذف صدای محیط اشاره کرد. نوع قرارگیری میکروفن روی هدست و حتی قابلیت جدا شدن آن هم اهمیت زیادی دارد. درنهایت میکروفن‌هایی که از پوشش بهره می‌برند، کیفیت صدای بهتری را ارائه می‌کنند.

منبع: تکنوسان مگ



تعداد بازدید از این مطلب: 52
بازدید : 52

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود